租屋篇 (i) - 你問我答

"離開香港前行動清單(excel)”及"英國租樓六部曲(excel)"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

(Updated: 5 Feb 22)

 (本post會持續不斷更新,或者你地有無咩問題,歡迎留言話我知,我可以分享番我的經歷或做法。)

 


Q係咪要俾半年/一年租才有機會成功租屋?

A係Zoopla/Rightmove留左電話話想睇盤之後,Letting Agent會打俾你,其中一條佢必會問的問題:”Are you currently employed?”

我答”No, but ……”

佢再問”Are you willing to pay 6 months’rent upfront?

所以,待業的話係會簽六個月約並先俾六個月租,十幾個Letting Agent都係咁講。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q:係咪肯俾半年/一年租就好容易租到屋? 

A:唔一定;我個人的經歷發覺其實"待業"係幾難租樓。

 就算我肯俾六個月租,都被幾個Landlord reject過,因為

(i) 似乎佢地係睇長線,佢地想租俾一個有穩定工作的租客多過無工的租客(即使你先一次過俾哂六個月租),想你住幾年而唔係只係六個月,佢每次搵新租客的setup fee都係成本;

(ii) 佢地驚你係租霸,你唔交租,要經一輪的法律程序(如向法庭申請Writ of Possession)先可攞番間屋;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q咁點先租到屋?

A:(i) 睇多幾間,出多幾次offer,總有landlord肯租俾你;

(ii) 租第一間屋的要求稍為調低少少;

(iii) 俾 agent / landlord知道你係打算住一排同埋係會盡快搵工,記住係搵工,不是強調你有幾多身家,佢地重視你有份工多過你有saving。

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Q租樓時,如果睇啱兩三個盤, 可以一次過出超過一個offer嗎?  

因為怕有啲業主未必接受自己嘅offer,係等嘅時間可能都有其他合適嘅,咁租客方面可以取消個offer嗎?

 A係同一個時間,我只會出一個offer,因為

(1)出offer時要俾one week deposit,業主accept但你唔租係non-refunable;

(2) 其實唔係無了期咁等,只係最多等23日業主會答你,佢reject就出下一個offer;佢2或3日都唔答你就勞煩佢回覆,佢唔答就話佢知我可能出下一個offer。

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q係英國租屋有無咩服務費或手續費要俾

A:我作為tenant,乜手續費都無俾過。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Q租屋時要俾做信用評級 / referencing 嗎

A我一個pence都無俾過

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Q業主要求我交晒6個月既銀行月結單,証明租屋的錢唔係洗黑錢,係唔係正常的租屋程序?

A:我無交過,但可能係因為做referencing時要俾銀行資料,我選左open banking,即授權俾佢睇要睇的嘢,會唔會係咁代提左交statement?

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Q先俾六個月租還是先簽約?

A:我move in 前一星期簽約,move in三日前俾六個月租。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Qdeposit同租?俾Letting Agent還是直接俾Landlord?俾現金還是銀行過數?

A:我俾one week deposit時,係pay over the phone,即係電話度講我的debit card資料,例如:16位Long Number、Expire Date等等,然後就即時俾左錢及電郵收到收據;俾4 week deposit + 6 month rent時,就用網上銀行過數俾agent公司,佢地話通常唔會出收據,因為deposit會放係Tencancy Deposit Scheme度同會出番証明,但我問佢地攞,佢地之後都有電郵番張收據俾我。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q(Pay Over the Phone) 係電話度講哂你的Debit Card資料,安全嗎?

A:係香港從未試過Pay Over the Phone, 第一次係英國係電話度講哂Debit Card資料起初真係有D擔心,但試諗下,你係香港的時候食完飯會唔會用信用卡找數?侍應會唔會攞你張咭去收銀度碌卡?係咪都睇哂你卡上的資料?咁其實同Pay Over the Phone的情況十分相似。

咁樣諗我的擔心即時大減,同時間為安全計,我會

  • 搵一間銀行戶口作為Spending Account作日常開支用,放的錢有限
  • 每次Pay Over the Phone 時都係用依張Debit Card,不會透露其他存款較大戶口的資料
  • 同香港的credit card一樣,定期睇下statement有無收多左錢 

仲有,其實Pay Over the Phone係英國極之平常,我返工幾乎每日D客都Pay Over the Phone,講哂Debit Card 的資料俾我知,包括Security Code、House Number同Post Code,因為要入依D資料係部Card Machine先過度數。同時間,公司的守則係唔可以抄低D資料,保護客戶資料安全。

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

QAGREEMENT 入面有無條款係話每一次續約租金都會有3-8% 增加?

 A我印象中份約無咁的terms,就算有都係寫"可能/或者/有權"之類。

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 Q租屋係咪一定要買家居保險 Home Insurance呢?

 A唔一定。

因為香港無咁的習慢,我開頭都無打算買,但同airbnbhost傾計,佢建議我地買,佢話佢有個friend試過倒左杯紅酒係carpet上,成幾千pounds,好彩有買Home Insurance, 其實都係幾pounds一個月。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 Q可唔可以好似係香港咁換鎖

 A我無,似乎唔係咁""換鎖,就算業主同意俾你換,都要keep一條新鎖的spare keyagent;無記錯的話,係emergency 情況又搵你唔到,佢地有權入你屋;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"離開香港前行動清單(excel)”及"英國租樓六部曲(excel)"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
租屋篇 (ii) – 係咪一定要用固網?其實wifi蛋(Mobile Hotspot)係咪仲好?
 
租屋篇 (iii) – 買咩”吸塵機Vacuum Cleaner (Non-MIC)”好?
https://apolloinuk.blogspot.com/2021/03/iii-vacuum-cleaner.html
 
有無Non-MIC Printer? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

#以上只是小編的小小經歷讓大家參考一下

#請閣下自行按自己的情況判斷

#

 

#PayOverThePhone 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Comments

Popular posts from this blog

銀行篇(I) - 三間不用UK address proof 可開的英國銀行戶口!人係香港或剛到埗都可開!應該點兌錢和匯錢?

銀行篇(II) - 離岸戶口 / 英國戶口 / 兌錢 / 匯錢 – 7條常見問題

我如何處理HK手提電話號碼?收香港SMS + 收香港電話 + 打番香港